* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

کشف وقایع شب قدر

سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۵ ب.ظ
عالمى که بین این دو عالم است. نه مانند عالم اجسام تنگ و تاریک و نه مانند عالم ارواح وسیع و روشن است. زیرا عالم ارواح عارى از کدورت ماده و تنگى شکل و اندازه بوده و عالم اجسام در بنده ماده و شکل است و عالم مثال عارى از ماده ولى در بند صورت و اندازه است که خود مشتمل بر عالمهاى زیادى است. و هر موجودى در عالم اجسام، شکلهاى مختلفى غیر از شکلى که در عالم اجسام دارد در عالمهاى مثال دارا مى‏باشد. و هر موجودى
ترجمه‏المراقبات ص : 279
در این عالم بعد از پیدایش در دو عالم اول، بگونه‏اى که مناسب با آن دو عالم است، بوجود مى‏آید. بلکه منشأ هر موجودى در عالم مثال از گنجینه‏هاى خداوند است که در این آیه به آن اشاره شدهاست: «چیزى نیست مگر این که گنجینه‏هاى او نزد ماست.»«» و هر جسم یا حسیّى در این عالم از عالم مثال و توسط فرشتگان خداوند بهره مى‏گیرد.
روایات دال بر این است که مقدار ارزاق موجودات این عالم و اجلهاى آنان، در شب قدر بر زمین نازل مى‏شود. و این مطلب براى خلیفه خداوند در این شب آشکار مى‏گردد و هویدا شدن نزول این مطلب مهم، توسط فرشتگان براى او، دیدن شب قدر نامیده مى‏شود. و لذت این آشکار شدن و دیدن نزول این مطلب مهم و فرود آمدن فرشتگان را فقط اهل آن درک مى‏کنند و شاید ملکوت آسمان‏ها و زمین که إبراهیم خلیل آن را دید از همین قبیل باشد.
هر انسانى نصیب کاملى از این عالمها دارد که مخصوص به خود اوست، ولى بیشتر مردم از عالمهاى مثالى خود غافل بوده و از غفلت خود نیز غافل هستند، و همینطور نسبت به عالمهاى روحانى خود، مگر کسانى که خداوند با اعطاى معرفت نفس به آنان بر آنان منت گذاشته است. معرفت عالم مثال از راه معرفت نفس مى‏باشد. زیرا روح حقیقت نفس است. بنابراین کسى که حجاب ماده از روى روح و نفسش برداشته شود و نفس خود را در عالم مثال مجرد از آن ببیند،
ترجمه‏المراقبات ص : 280
مى‏تواند براحتى، به حقیقت روح خود که مجرد از شکل است، نیز منتقل شود. و این شناخت همان است که در این فرمایش پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم آمده است: «کسى که خود را شناخت، پروردگار خود را شناخته است.» و وجه ارتباط شناخت نفس با معرفت پروردگار را نمى‏داند مگر کسى که به این شناخت رسیده باشد. براى برطرف کردن انکار و استبعاد درک شب قدر براى عاملین عابد، و ایجاد شوق براى رسیدن به آن همین مقدار بیان کافى است.

منبع:http://www.akhlagh.net/lib/1/41/content-128.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶
زهرا احمدآبادی

نظرات (۲)

۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۱ رضا فاطمی
بسیار عالی بود..
ممنون از شما..
پاسخ:
ممنون ازحضورتان....

Th8&7#a21t;s not the issue anymore. You have to look to the future NOW because what happened in the past will happen in the future. Next thing will be a war in the Middle East which will affect all of us eventually. How can we stop this?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی