* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

 1-روزه بدن را پاک می سازد وبه آن رشدونمومی دهد

 

2-روزه دار درعبادت خداست گرچه خواب باشد تازمانی که غیبت مسلمانی رانکند

 

3-فرشتگان روزه داررادعامیکنند 

 

4-دعای روزه دارمستجاب است

 

5-روزه سپراز عذاب آتش است

 

6-یکی ازدرهای بهشت مخصوص روزه داران است

 

7-نفس روزه دار تسبیح است

 

8-روزه عواطف انسانی را تهییج میکند

 

9-روزه موجب صحت بدن است

 

10-روزه وسیله قرب به خداست

 

منبع:yaraneamin.ir

۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۳
زهرا احمدآبادی
در این باره علیرضا ابوالفضلی پژوهشگر و محقق عنوان می‌کند: با توجه به طولانی بودن روزهای این فصل که مقارن با ماه مبارک رمضان است، حتماً یک ساعت خواب در بعد از ظهر توصیه می‌شود.

-تغذیه افطار بسیار سبک مانند نان، پنیر، گردو، خامه و کره محلی یا خرما و عسل

– به گفته وی شام به طور کامل حذف شود، به جای آن یک ساعت تا ۴۵ دقیقه به اذان صبح باید سحری خوردن تمام شود زیرا بلند شدن برای صبح برای سرکار رفتن در غیر این صورت بسیار سخت خواهد بود بنابراین این روش کمک می‌کند که دفع قبل از خواب یعنی بعد از اذان صبح تا موقع سرکار رفتن مناسب صورت پذیرد.

– سحر از خوردن آب زیاد و نوشیدنی زیاد جداً خودداری شود زیرا در این صورت ادرار شما زیاد می‌شود و آب کلیه‌ها در روز کم است به ویژه در فصل گرما و این مقوله سبب جمع شدن رسوبات در کلیه‌ها می‌شود و سنگ کلیه را سبب خواهد شد.

- از نشستن بیش از نیم ساعت جلوی تلویزیون بپرهیزید چرا که اعصاب تجزیه تحلیل فسفر مغز را به شدت کاهش می‌دهد و تحلیل می‌برد.

- از خوردن غذاهای سرد در سحر بپرهیزید مثل برنج یا امثالهم چون این موارد در طول روز ضعف به همراه دارد, بهتر است غذاهای نانی استفاده شود یا غذاهای گرمی مانند ارده شیر یا ...

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: بعد از خوردن افطار بسیار مختصر؛ با میوه خود را سرگرم کنید و بخوابید و تا سحر از خوردن غذا کاملاً پرهیز کنید
                                          منبع:www.shia-news.com
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۰
زهرا احمدآبادی
روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می گذشت. 
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد.پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد . 
مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت تا او را به سختی تنبیه کند.

پسرک گریان با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند. پسرک گفت:"اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. هر چه منتظر ایستادم و از رانندگان کمک خواستم کسی توجه نکرد. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم. "برای اینکه شما را متوقف کتم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم ".

مرد متاثر شد و به فکر فرو رفت... برادر پسرک را روی صندلی اش نشاند، سوار ماشینش شد و به راه افتاد .... در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند! خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجری به سمت ما پرتاب کند. این انتخاب خودمان است که گوش کنیم یا نه!
                                              منبع:mehdi96522.blogfa.com
 
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۹
زهرا احمدآبادی

شیعه  مذهب بزرگ پیروان دین اسلام است. واژه شیعه شکل مختصر «شیعه علی» یعنی پیرو یا حزب علی بن ابیطالب، نخستین امام، می‌باشد. شیعیان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل جمعیت مسلمانان جهان و ۳۸ درصد جمعیت مسلمانان خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. هر چند در طول تاریخ شیعه به شاخه‌های متعدد تقسیم شد، اما امروزه تنها سه دسته اصلی شیعه دوازده‌امامی، شیعه اسماعیلی و شیعه زیدی وجود دارد. امامیه یا شیعه دوازده‌امامی بزرگترین شاخه شیعه می‌باشد و اغلب اصطلاح شیعه به طور پیش فرض برای آن به کار می‌رود.

مذهب شیعه مبتنی بر تفسیری از قرآن و سنت محمد می‌باشد که از طریق امامان شیعه بیان و تعلیم شده است. وجه مشترک اعتقادات تمام شیعیان، باور به انتصاب علی بن ابیطالب برای جانشینی محمد، پیامبر اسلام، و امامت پس از وی از سوی خداونداست. شیعیان معقتدند فقط خداست که می‌تواند شخصی را برای حفظ اسلام، تعلیم شریعت و رهبری امت به عنوان امام نصب نماید. اما دسته‌های مختلف شیعیان در خصوص شرایط امامت، اشخاصی که به عنوان امام منصوب شده‌اند و مأموریت امام اختلاف نظر دارند و بر اساس تفاوت دیدگاهشان در موضوع امامت شاخه‌های شیعه از هم متمایز می‌شوند. برای مثال زیدیه قیام به شمشیر را از ویژگی‌های امام می‌دانند در حالی که اسماعیلیه و امامیه بر علم و عصمت امام تأکید دارند. اکثر قریب به اتفاق شیعه، جز معدودی از فرقه‌ها نظیر ناووسیه، امام را مردی از فرزندان فاطمه زهرا می‌دانند.به لحاظ تاریخی شیعه در سده نخست به عنوان یک گروه از مسلمانان شکل گرفت. برخی این شکل گیری را در زمان حیات پیامبر و عده‌ای پس از وفات وی در اختلاف بر سر جانشین او می‌دانند. از زمان خلافت علی بن ابیطالب، شیعه علی به عنوان یک اجتماع متشکل ایجاد شد و بخصوص پس از واقعه عاشورا دسته‌های متعدد شیعه نظیر ناووسیه، زیدیه و امامیه ظهور کردند و در اواخر سده نخست و اوائل سده دوم به صورت مذهب فقهی و کلامی صورتبندی شدند. 

                                            منبع:fa.wikipedia.org

۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۰
زهرا احمدآبادی

گر چه، در عصر پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ درباره‌ پاره‌ای از مسایل، اختلاف نظرهایی میان مسلمانان پدید آمد، ولی فرقه‌ها و دسته‌بندی‌هایی که بعدها پیدا شد، در آن زمان وجودنداشت. ولی پس از رحلت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ اختلافاتی پدید آمد که سبب پیدایش فرقه‌های مختلف در میان مسلمانان گردید. مهمترین اختلافی که در نخستین روزهای پس از رحلت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ پدید آمد، مربوط به مسئله‌ خلافت و امامت بود که مسلمانان را به دو دسته تقسیم کرد.
یک دسته معتقد بودند که 
امامت، همانند نبوت، منصب و مقامی الهی است و از شرایط امام این است که معصوم از خطا و گناه باشد، و این صفت را جز خداوند کسی نمی‌داند، بنابراین راه تعیین امام نصّ الهی است که در قرآن یا احادیث نبوی بیان شده است، و طبق این نصوص، علی بن ابی طالب ـ علیه السلام ـ جانشین پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و امام مسلمین است. حضرت علی ـ علیه السلام ـ و بنی هاشم و گروهی از بزرگان صحابه،‌ اعم از مهاجرین و انصار، طرفدار این نظریه بودند. و این همان عقیده‌ شیعه ـ خصوصاً شیعه‌ امامیه ـ در مسئله‌ امامت است.
و دسته‌ دیگر ـ که در رأس آن‌ها 
ابوبکر و عمر قرار داشتند ـ بر این عقیده بودند که پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ برای خود جانشین تعیین نکرده است،‌ و این کار را به مسلمانان واگذار کرده است. بر این اساس، و با توجه به اهمیت مسئله‌ خلافت و امامت و نقش حیاتی آن در سرنوشت امت اسلامی، در یک اقدام شتاب‌زده - در شرایطی که حضرت علی ـ علیه السلام ـ و عده‌ای از بزرگان صحابه به تجهیز بدن پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ مشغول بودند ـ عده‌ای از مهاجران و انصار در سقیفه‌ بنی ساعده گرد آمده، و پس از گفتگوهایی که در مورد خلیفه‌ پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ میان آن‌ها مطرح شد، سرانجام با ابوبکر به عنوان خلیفه‌ پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ بیعت کردن          منبع:www.wikifeqh.ir

 

۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۲
زهرا احمدآبادی