* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

چگونه با دیگران رفتار کنیم؟

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ
سلام  می خواهیم باهم دو نوع از برخورد ها را بررسی کنیم

1- احترام گذاشتن بیش از حد

ابتدا به این هشدار  توجه کنید :
مصرف بیش از حد احترام باعث اختلالات روانى طرف مقابل و اختلالات عصبى شما میگردد !
لطفا در میزان مصرف دقت کنید 

 احترام بیش از حد به بعضی آدمها

در آنها توهم بزرگ بودن به وجود می آورد...!

" استاد شجریان "

مطلبی از فوئنتس «گاهی اشتباهمان در زندگی این است که به برخی آدمها جایگاهی را می بخشیم که هرگز لیاقت آن را ندارند..

Image result for ‫احترام بیش ازحد‬‎

اغلب افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند گاهی اوقات به اختلال ذاتی دچار می شوند زیرا اغلب گمان می کنند که هیچ گونه ناراحتی و اختلالی ندارند.
دکتر محمدرضا رحمتی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اغلب افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند گاهی اوقات به اختلال ذاتی دچار می شوند. زیرا اغلب گمان می کنند که هیچگونه ناراحتی و اختلالی ندارد.

وی با بیان این مطلب افزود: اصرار بر حفظ خصوصیات و ذات و خود باعث می شود که آنها در این وضعیت باقی بمانند.

رحمتی اظهار کرد: در اینجا برای چگونگی برخورد با این گونه افراد که گاهی غیر قابل تحمل هستند گام هایی ارائه کردیم.

*وجود افراد غیر قابل تحمل را بپذیرید

رحمتی ادامه داد: اولین گام رو به رو شدن با واقعیت و پذیرفتن آن است، پس وجود افراد غیر قابل تحمل را بپذیرید چراکه سرانجام با آنها روبرو خواهید شد.

*گام دوم: بدانید که بعضی از افراد به راحتی سازگار و موافق نیستند

این روانپزشک تشریح کرد: بدانید که بعضی از افراد به راحتی سازگار و موافق نیستند، گاهی اوقات ممکن است فردی با اشخاص دیگر تفاهم داشته باشد و کنار بیاید اما در برخورد با شما فردی غیر قابل تحمل باشد و از او بشنوید که افراد دیگر مرا دوست دارند در حقیقت او می کوشد تا تقصیر را برگردن شما بیاندازد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: به یاد داشته باشید که سرزنش کردن و گناه را به گردن دیگران انداختن هرگز اصل و واقعیت را تغییر نخواهد داد.

*گام سوم: بدانید که مقصر شما نیستید

رحمتی در ادامه گفت: تصور اینکه افراد غیر قابل تحمل در سرزنش کردن و گناه را برگردن دیگران انداختن مهارت دارند سخت و دشوار است.

وی اظهار کرد: اگر با فردی غیر قابل تحمل در ارتباط هستید احتمالاً او به شما می گوید که رخ دادن هرچیز ممکن و تصور تقصیر شماست اما این طور نیست چراکه هر قدر این افراد شما را بیشتر سرزنش کنند به همان نسبت خودشان را مقصر نشان می دهند اما بهتر است این افراد را سرزنش نکنید چراکه گناه را به گردن دیگران انداختن کار افراد غیر قابل تحمل است.

*گام چهارم: خشم افراد غیر قابل تحمل را مهار کنید

این روانپزشک تشریح کرد: آرامشتان را حفظ کنید و به سوی آنها کلمات خشونت آمیز پرتاب نکنید.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: گریه نکنید چراکه این کار باعث برانگیختن این افراد می شود تا رفتار و حرکات مشکل آفرین خود را ادامه دهند، سعی کنید از این حرکات و رفتارشان چشم پوشی کرده و آنها را نادیده بگیرید.

*گام پنجم: با افراد غیر قابل تحمل مانند یک کودک رفتار کنید

این روانپزشک تشریح کرد: گاهی باید با افراد غیر قابل تحمل مثل یک کودک رفتار شود امیدوار نباشید که با این افراد گفتگویی معقول و منطقی داشته باشید ممکن است هرگونه کوششی در این زمینه به سرزنش کردن شما ختم شود.

*گام ششم: از عزت نفس خود دفاع کنید

رحمتی در ادامه گفت: اگر با فردی ارتباط دارید که سعی می کند از شما تصویر بدی ایجاد کند در این صورت باید گام های مؤثری جهت حفظ و تداوم؛ تصویر مثبتی از خود بردارید چراکه اغلب اوقات افراد غیر قابل تحمل دارای حس مبارزه طلبی هستند.

*گام هفتم: مراقب خشم و عصبانیت خود باشید

رحمتی تصریح کرد: این واقعیت را در نظر بگیرید که خشم و عصبانیت شما هدیه ای گرانبها برای فرد غیر قابل تحمل است در هنگام عصبانیت هر کاری که انجام می دهید و هر چیزی که می گویید مرتباً در مورد شما به کار برده خواهد شد.

*گام هشتم: از خودتان دفاع نکنید

این روانپزشک گفت: شما نمی توانید بر این افراد پیروز شوید چون در ذهنشان منبع تمام گناه ها و رفتارهای نادرست شما هستید و هر آنچه می گویید باعث می شود که آنها شما را در این ماجرا مقصر اصلی بدانند.

*گام نهم: اجازه ندهید فرد غیر قابل تحمل فردی مشابه شما بسازد

رحمتی در ادامه عنوان کرد: اگر مراقب نباشید ممکن است زمانی متوجه شوید که تمام حرکات و رفتار فرد غیر قابل تحمل را تکرار می کنید بدون اینکه خودتان بخواهید.

*گام دهم: برخلاف افراد غیر قابل تحمل فردی محبوب و قابل قبول باشید

این روانپزشک تصریح کرد: زندگی خود را بر مبنای صبر و بردباری تواضع و فروتنی و محبت و مهربانی بنا کنید چراکه اینها صفاتی هستند که افراد غیر قابل تحمل از آنها برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما تحت تأثیر افرادی هستیم که در پیرامون ما قرار دارند به دیگران احترام بگذارید و اگر از جانب دیگران مورد احترام قرار نمی گیرند این مشکل مربوط به آنهاست دیگران را درک کنید تا دیگران نیز شما را درک کنند.
ممنون از همراهیتون
در پناه خدا

 

منبع:http://fun.clubbazi.com/fun/539-احترام-بیش-از-حد.html#

http://mdar.blogfa.com/post/24
http://www.yjc.ir/fa/news/3982023/با-افراد-غیر-قابل-تحمل-چگونه-رفتار-کنیم
http://www.cloob.com/c/kingofsmsnomber1/112290904/احترام_بیش_از_حد_به_بعضی_آدمها_در_آنها_توهم

نظرات (۱)

جالب بود...
همه رو ریز به ریز خوندم...
نکته های خیلی مفیدی بودن..
ممنون..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی