* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

خیلی زودرنجم چی کارکنم؟

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ب.ظ
در زیر به برخی از راه های مقابله با زود رنجی اشاره می کنیم :
1. یکی از علل شایع زود رنجی و عصبانیت، کم خونی می باشد. فردی که مبتلا به کم خونی است، بسیار زودرنج و دچار ناراحتی های جسمی و روحی می شود. لذا سعی نمایید با یک آزمایش خون وضعیت جسمانی خود را بررسی نمایید. در این رابطه خوب است بدانید که گوشت قرمز سرشار از آهن است و کسانی که کم خونی دارند بهتر است از گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید استفاده کنند، زیرا آهن موجود در گوشت قرمز بهتر جذب می شود؛ همچنین غلات، حبوبات و برخی سبزی ها از منابع مهم آهن هستند. البته میوه ها مقدار کمی آهن دارند و برخی از سبزی ها نیز آهن دارند ولی میزان جذب آن ها خیلی بالا نیست. توصیه می شود، همراه با مواد غذایی گیاهی، مواد غذایی اسیدی یا ترش نیز مصرف شود که جذب آهن آن ها افزایش پیدا کند.
2. کاملاً به خود مطمئن باشید که مى‏توانید روحیه خود را تغییر دهید ولى براى نتیجه گیرى عجول نباشید، بلکه با خود فکر کنید باید حداقل یکسال روى خود کار کنید و اگر چنین کنید حتماً پس از آن دگرگون خواهید شد.
3. همواره در هر مساله‏اى ابتدا از دیگران انتظار بدترین برخورد را داشته باشید و خود را براى تحمل آن آماده کنید. این مساله باعث مى‏شود برخوردهاى بهتر از مورد انتظار، در شما ایجاد خوشنودى نماید؛ در حالیکه اگر همیشه انتظار برخورد خوب داشته باشید چه بسا نتیجه عکس خواهید گرفت.
4. با خود شرط کنید که هیچ گاه و در هیچ شرایطى بعد از یک رابطه به آن دیگر فکر نکنید. مثلا تصمیم بگیرید- یا در صورت امکان نذر کنید- که اگر فلان رفتار را داشتید فلان مبلغ صدقه بدهید، یا شب نماز شب بخوانید، و یا یک روز روزه بگیرید. کارآیى این روش، بسیار بالا است و بسیارى از علماى بزرگ بدینسان تمرین عملى و خودسازى نموده‏اند.
5. سعی نمایید رفتار خود را کنترل نمایید، اما با بیان ساده و صمیمانه دیگران را از وضعیت روانی خود مطلع نمایید. مثلاً به او بگویید که این رفتار یا حرف شما را آزرده کرده است.
6. برای نتیجه گیری در مورد یک رابطه یا برخورد دیگران و ارزیابی یک برخورد و یا حرف، حتى‏الامکان با افراد عاقل و پخته مشورت نمایید.
7. سعی نمایید بیشتر با افراد خوش خلق و غیر عصبى و کسانی که آنها را دوست دارید معاشرت کنید.
8. در مواردى که ناراحتى عصبى بر شما فشار وارد مى‏کند در فضاى آزاد و یا دربسته فریاد بکشید و با مشت زدن به بالشت و یا اشیاء دیگر فشار عصبى خود را تخلیه نمایید.
9. به تلاوت قرآن و خواندن نماز بیشتر بپردازید که به فرموده قرآن : نماز را در طرف روز بپا دارید و در ساعات تاریکى شب که البته خوبى و نیکى‏هاى شما زشتى‏ها و بدکاری ها را از میدان بیرون مى‏برد (سوره مبارکه هود، آیه شریفه 114).
10. با دوست یا همسر خود در این زمینه صحبت کنید. احساسات خود ر ا با او در میان گذارید و از او بخواهید تا در رفع این رفتار با شما همکاری کند. به او بگوئید زودرنجی شما غیراختیاری است و برای اینکه بتوانید بر این مشکل غلبه کنید، نیاز به زمان و همکاری او دارید.
11. روابط اجتماعی خود را افزایش دهید تا از این طریق، ارتباط شما با سایر افراد افزایش یابد و با رفتارهای گوناگون و متفاوت سایرین آشنا شوید.
12. فراموش نکنید قرار نیست تمام افراد بر اساس خواسته ما رفتار کنند. به شیوه رفتار آنان احترام بگذارید و زمانی که رفتاری شما را ناراحت می کند به جای اینکه عکس العمل تندی نشان دهید، فقط احساسات خود را بیان کنید. به عنوان مثال به فردی که با رفتار خود موجب اذیت شما شده بگوئید من از این رفتار شما احساس خوبی ندارم و یا اینکه رفتار شما موجب دلگیری من شد.
13. با افراد خوش مشرب و اجتماعی ارتباط برقرار کنید و سعی کنید از آنان الگو گیری کنید.
14. شرح موارد فوق را در جدولى بنویسید و موارد انجام یا تخلف در هر روز را یادداشت نموده و همواره سعى بر تقلیل موارد تخلف نمایید.

منبع:http://moshavereh.porsemani.ir/content

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷
زهرا احمدآبادی

زودرنجی

نظرات (۲)

۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۰۳ رضا فاطمی
نکته های خوبی رو قرار دادین..
باید عادت کنیم که با تمرین باید به مهارت رسید ..
فقط اینکه از فردا شروع کنم و یک بار دو بار نمیشه...
پاسخ:
درسته امیدوارم همه از همین الان شروع به خوب کردن خودمون کنیم

ممنون ازحضورتان
I like the helpful info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here frequently.
I am quite certain I will learn many new stuff right here!
Good luck for the next!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی