* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

لبخند بزن

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ
از قدیم گفته‌اند «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و  در این مطلب درباره فواید خندیدن از حقایقی مطلع می‌شوید که احتمالا تا به حال نمی‌دانستید.

خنده تنها شادی با خود به همراه نمی‌آورد، بلکه سلامتی هم جزوی از ارمغان‌های آن است. نخستین یکشنبه ماه مه روز جهانی خنده نام دارد. این روز به ابتکار دکتر «مادان کاتاریا»، بنیانگذار حرکت «یوگای خنده» چنین نام گرفته است. این نوع از یوگا مبتنی بر یک اصل ساده اما شاید در عین حال دشوار استوار است؛ یعنی قهقهه زدن بدون دلیل، حتی اگر قهقهه مصنوعی باشد. نوزادان از سن دو تا شش ماهگی با بالا بردن گوشه‌های دهان یا درآوردن صدا، شروع به نشان دادن خوشحالی خود به هنگام دیدن چهره‌ای آشنا می‌کنند. کودکان پس از طی دوران نوزادی نیز همچنان الگویی برای شادی و صمیمیت هستند. آنها در طول روز تا 400 مرتبه می‌خندند در حالی که بزرگسالان به طور میانگین 15 تا 20 بار در روز می‌خندند.نه تنها انسان‌ها که حیوانات نیز قادر به خندیدن هستند. اگرچه ارسطو، فیلسوف سرشناس یونانی معتقد بود که خنده عامل تمایز میان انسان و حیوان است اما دانشمندان بعدها دریافتند که حتی حیوانات نیز می‌توانند شادی‌شان را با قهقهه و خنده بیان کنند. هر چند خنده آنها صدای دیگری دارد برای مثال شامپانزه‌ها به هنگام خنده نفس‌نفس می‌زنند یا موش‌ها صدای جیغ‌ ریتمیکی از خود در‌می‌آورند.

به گزارش دویچه وله، مدت‌هاست که دانشمندان از فواید فراوان خندیدن برای بدن و روح انسان می‌گویند البته نه خنده‌ای که تنها چند ثانیه به طول انجامد. برای بهره بردن از فواید خنده باید مدت طولانی و به گفته برخی متخصصان 15 تا 20 دقیقه، خندید.

در این مقاله به 10 نکته در مورد فواید خنده اشاره می‌کنیم که شاید تاکنون از آن‌ها اطلاعی نداشتید:

- به هنگام خندیدن 17 ماهیچه در صورت و 80 ماهیچه در دیگر نقاط بدن به حرکت درمی‌آیند.

- خندیدن فرایند سوزاندن کالری در بدن را تقویت کرده و به آن شدت می‌بخشد.

- در هنگام خندیدن انسان به طور خودکار عمیق‌تر نفس می‌کشد و به این ترتیب میزان اکسیژن بیشتری وارد خون می‌شود.

- به هنگام خنده گردش خون در قلب و سراسر اندام‌ها شدت بیشتری می‌گیرد و برای همین نیز برخی توصیه می‌کنند، صبح‌ها پس از برخواستن از خواب تا جایی که می‌توانید با قدرت بخندید.

- خنده دشمن استرس و نگرانی است. ترشح هورمون‌های استرس‌زا نظیر آدرنالین و کورتیزول به هنگام خنده شدید، کاهش می‌یابد.

- خنده موجب بهبود روند درمان اندام‌های آسیب‌دیده در بدن می‌شود. به هنگام خنده شدید مقداری هورمون موسوم به هورمون‌های شادی‌آور ترشح می‌شوند که برای نمونه به روند بهبود بیماری‌هایی نظیر افسردگی کمک می‌کنند.

- طبق مطالعات متعدد انجام شده، یک خنده شدید و طولانی حتی می‌تواند موجب کاهش درد و تقویت سیستم ایمنی بدن شود. چنانچه فرد افسرده یا غمگین باشد، بدن وی درد را به میزان بیشتری احساس می‌کند.

- خنده باعث آرامش می‌شود. زمانی که به خنده شدید می‌افتیم، غالبا احساس شادمانی بیشتری می‌کنیم و به ذهن‌مان استراحت می‌دهیم.

- پس از به اصطلاح فروخوابیدن هیجانِ خنده، بدن همچنان آرامش دارد. شریان‌ها گشاد می‌شوند، فشارخون همچنان کاهش می‌یابد و وضعیت آرامش غالب می‌شود.

- به هنگام اضطراب یا خشم، یک خنده کوتاه می‌تواند تاثیری معجزه‌آور داشته باشد چراکه خنده موجب می‌شود افکار به سمت دیگری رانده شود. 

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/394410/10-نکته-درباره-فواید-خندیدن

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۰
زهرا احمدآبادی

فواید خندیدن

نظرات (۳)

وای..
اینقدر فواید داشت و ما نمی دونستیم..
پس الکی هم شده سعی می کنم بخندیم..دیگه..))::
مرسی از این مطالب خیلی خوب..
پاسخ:
مرسی از حضور فعال شما........
لبخند بزن :: * شیعه *
kolydnvbbq http://www.gh18v54e1y7oiv72s8y580blz75dx60ts.org/
akolydnvbbq
[url=http://www.gh18v54e1y7oiv72s8y580blz75dx60ts.org/]ukolydnvbbq[/url]
Since the admin of this web site is working, no doubt very soon it will be well-known,
due to its feature contents.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی