* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

بدرستی که او وشیعه اش همانا روز قیامت رستگارند. پیامبراکرم

* شیعه *

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع زیرمطلب (نه آدرس ما) بلا مانع است چون بیشتر مطالب از سایت یا وبلاگ های دیگر گرفته شده ذکر منبع زیرمطلب لازم است
هم چنین برای مطالبی که منبع ندارند درصورت تمایل می توانید آدرس وبلاگ را ذکر کنید

پیام های کوتاه
  • ۲۸ اسفند ۹۵ , ۱۸:۴۵
    مادر
نویسندگان

داستان تاثیر گذار

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ب.ظ

 

سه برادر، مردی را نزد حضرت علی علیه السلام آوردند و  گفتند

 

این مرد پدرمان راکشته است.

 

امام علی (علیه السلام) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟

 

آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. یکی از شترهایم شروع

 

به خوردن درختی از  باغ پدر اینها  کرد پدرشان شتر را با سنگ زد 

 

و شتر مرد، و من هم همان سنگ را برداشتمو با آن به پدرشان  زدم و او مرد.

 

 امام علی (علیه السلام)فرمودند: حد را بر تو اجرا می کنم. آن مرد گفت:

 

سه روز به من مهلت بدهید.

 

 

 پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی به جا گذاشته پس اگر مرا بکشید

 

آن گنج تباه میشود، و برادرمهم بعد از من تباه می شود.

 

امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را می کند؟

 

 آن مرد به مردم نگاه کردگفت این مرد

 

امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند:

 

ای ابوذر آیا ضمانت این مرد را می کنی؟

 

ابوذر عرض کرد: بله

 

امیرالمومنین فرمود: تو او را نمی شناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا میکنم

 

 ابوذر عرض کرد: من ضمانتش می کنم یاامیرالمومنین.آن مرد رفت .

 

و روز اول و دوم و سوم سپری شد...و همه مردم نگران ابوذر بودند

 

که بر او حد اجرانشود...سرانجام آن مرد اندکی قبل از اذان مغرب آمد

 

و در حالیکه خیلی خسته بود، به نزدامیرالمومنین (علیهالسلام) آمد وعرض کرد:

 

گنج را به برادرم دادم و اکنون تسلیم فرمان شما هستم تا بر من حد را جاری کنی.

 

امام علی (علیه السلام) فرمودند: چه چیزی باعث شد

 

تا برگردی  درحالیکه می توانستی فرار کنی؟

 

آن مرد گفت: ترسیدم که "وفای به عهد" از بین مردم برود.

 

 

 

 

امیرالمومنین(علیه السلام) از ابوذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟

 

ابوذر گفت: ترسیدم که "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم برود

 

 پسران مقتول متأثر شدند و گفتندما از قصاص او گذشتیم...

 

امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودچرا؟

 

 گفتند: می ترسیم که "بخشش و گذشت" از بین مردم برود.

 

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۸
زهرا احمدآبادی

نظرات (۶)

۰۹ دی ۹۴ ، ۱۰:۲۷ ❤منتـــظر المـهـدی❤
خیلی جالب بود....
پاسخ:
سپاس از نگاهتون
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۱:۵۴ ♥ محجبه ♥
عااالی بود :))))
پاسخ:
ممنووووووون
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۳:۱۸ پرواز سپید
ای جاااننن...
کاش خوبی از بین نرود هیچ وقت...
خیلی تاثیر گزار بود!
پاسخ:
سپاااااس
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۳:۳۹ زهرا مهربون
ممنون
عاااااااااااااااااااالی بود
پاسخ:
خواهش می کنم...

سپاس ازحضورتون
۰۹ دی ۹۴ ، ۱۴:۰۵ هائوژین ......
  رهبر معظم انقلاب :
مردم ما در مقابل فتنه،
خودشان به پا خواستند!
نهم دی در سرتاسر کشور ،
مشت محکمی به دهان فتنه گران زد!
این کار را خود مردم کردند!
این یک حرکت خودجوش بود!
این خیلی معنا دارد!
این نشانه ی این است که این مردم بیدارند!هشیارند ....
پاسخ:
حتما....

حماسه 9دی برشما گرامی باد

ممنون از حضورتون


de todos los fenómenos he visto nada mas el del catb0umao̷t;.los demás me impresionaron sobre todo la lluvia de peces….pero le falto ser mas explicito…

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی